اعتماد بنفس

۵ راهکار عملی برای افزایش اعتماد به نفس در زنان + تست رایگان و کوتاه اعتماد به نفس

۵ راهکار عملی برای افزایش اعتماد به نفس در زنان + تست رایگان و کوتاه اعتماد به نفس

خودت بهتر از هر کسی می‌دونی خانواده و جامعه باعث کاهش اعتماد به نفس در دخترا و خانوم‌ها می‌شن. من اینجام تا بهت بگم چطور علیرغم این شرایط، اعتماد به نفست رو افزایش بدی. این ۵ تا سوال رو علامت بزن. همین الان هرچی هستی همون رو علامت بزن. نه اون چیزی که دوست داری در آینده باشی. اینطوری بهتر کمکت می‌کنم:

۱- در مواقع بحرانی و سخت زندگیم افتخار می‌کنم که به تنهایی مشکلم رو حل کردم و از کسی درخواست کمک نکردم.

بله ⃝               خیر ⃝

۲- دوست دارم کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهم. در غیر اینصورت انجام نمی‌دهم.

بله ⃝               خیر ⃝

۳- من واقعا مهربانم و اگر کسی از من درخواست کمک کند، خودم را موظف می‌دانم کمکش کنم.

بله ⃝               خیر ⃝

۴- در رابطه‌ی عاطفی اگر طرف مقابل ترکم کند تا مدت‌ها به روال عادی برنمی‌گردم.

بله ⃝               خیر ⃝

۵- در مواقع تصمیم‌گیری نظر دیگران را می‌پرسم و اگر آن‌ها تصمیم مرا تائید نکنند تصمیم دیگری می‌گیرم.

بله ⃝               خیر ⃝

۱- چطور از دیگران درخواست کمک کنم؟

خانوم‌هایی که اعتماد به نفس بالایی دارن، در روزهای سخت زندگیشون، حتما از اطرافیان درخواست حمایت می‌کنن. شاید این با باور و عقیده‌ی شما در تضاد باشه! اما خانومی که خودش رو باور داره حتما از دیگران کمک می‌خواد. یه خانوم با اعتماد به نفس بالا درسته خودش را توانمند می‌دونه و به خودش اطمینان داره؛ اما به این آگاهی هم رسیده که به تنهایی نمی‌تونه از پس همه چی بربیاد.

۲- چگونه کمال‌گرا نباشم؟

دوسداری کارهارو به بهترین شکل ممکن انجام بدی؟ هیچوقت بهترینی وجود نداره! چون ما همیشه در حال کامل‌تر شدن هستیم. پس اگه قراره کاری رو انجام بدی، بدون معطلی شروع کن. هر جور که بلدی انجامش بده. منتظر نباش که به نحو احسن شروع کنی.

این روشی که گفتم دقیقا روش شرکت‌های غول‌پیکر دنیاست. مثلا همین موبایلی که دستت هست، از اول به این کاملی نبوده. یه موبایلی طراحی کردن و ساختن. بعد دیدن میشه مثلا دوربین هم بهش اضافه کرد. بعد متوجه شدن میشه دو سیم‌کارته کرد. و حالا که این مطلب رو براتون می‌نویسم آیفون ۱۴ وارد بازار شده. در حالیکه اولین موبایل نزدیک نیم کیلو بوده!!!

پس به روش شرکت‌ها و آدم‌های موفق دنیا رفتار کن! با همون امکانات و توانایی که داری شروع کن و انقد به خودت گیر نده. ادامه بده تا به بهترین تبدیل بشی.

۳- چگونه نه بگویم که طرف مقابلم ناراحت نشود؟

یادت باشه تو قرار نیست به همه سرویس بدی! اول از همه به دلت رجوع کن. آیا می‌خوای جواب مثبت بدی یا نه؟ اگه تصمیمت برای نه گفتن جدی هست، به طرف مقابل بگو باید فکر کنم. جوابشو مثلا فردا بهتون میگم. اگه امکانش بود می‌تونی از طریق فضای مجازی بهش نه بگی. از این جملات برای نه گفتن استفاده کن:

  • پیشنهاد شما با برنامه‌ای که من برای خودم درنظر گرفتم، هماهنگ نیست.
  • با اینکه می‌خوام کمکت کنم اما شرایطش رو ندارم.
  • فعلا نمی‌تونم بهت پول قرض بدم، اما می‌تونم در کارهات کمکت کنم.
  • ایکاش از فلامنی هم کمک بخوای من در توانم نیست.
  • نه شرمنده من نباید اینو قبول کنم چون برام دردسر می‌شه.

۴- در شکست عاطفی یا طلاق چگونه بر خودم مسلط شوم؟

زنان با اعتماد به نفس بالا وقتی وارد یک رابطه یا ازدواج می‌شن خودشون رو به کلی حذف نمی‌کنن! اون‌ها در کنار همسر یا پارتنرشون، زندگی و کار و اولویت‌های خودشون رو دارن. اگه می‌خوای بعد از شکست عاطفی یا طلاق خودت رو سریع‌تر جمع و جور کنی، بجای طلب مهر و توجه از اطرافیان، با یک مشاور ماهر این دوران رو سپری کن.

اجازه بده تمام احساسات منفیت برون‌ریزی کنن. افسردگی، انزوا، انکار، خشم، کینه‌ورزی، حسادت و انتقام احساساتی هستند که باید به روش درست ابراز بشن. وگرنه آسیب‌های روحی و جسمی زیادی بهت وارد می‌شه. از این لینک می‌تونی با من صحبت کنی:

اینستاگرام

۵- چگونه مستقل باشم؟

آرزوی هر خانومیه که دستش بره تو جیب خودش. و بتونه تصمیمات زندگیش رو مستقلا بگیره. مهم‌ترین شرط مستقل شدن، مسئولیت‌پذیری هست. یعنی باید پای تصمیمات درست و اشتباهت بشینی. تقصیر رو نندازی گردن بقیه. حتی اگه بقیه یه کار نادرست در حقت انجام بدن باید بگی خب الان من چکاری می‌تونم انجام بدم که این اوضاع به نفع من درست بشه. اگه فقط همین مسئله رو بتونی در خودت حل بکنی بهت قول می‌دم سال بعد بسیار مستقل‌تر از الانت هستی. اگه دوسداری سریع‌تر مستقل بشی یسر به اینجا بزن:

تلگرام

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.