اعتماد بنفس

۵ تمرین عملی افزایش اعتماد به نفس + آموزش رایگان

۵ تمرین عملی افزایش اعتماد به نفس + آموزش رایگان

اعتماد به نفس چقدر برای شما مهم است؟ اگر شما به این مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید، مطمئنا برای خودتان ارزش قائلید. برای تقویت اعتماد به نفس چند تمرین آسان انجام دهید. در 5 بخش این تمرینات را مرور می‌کنیم:

۱- چرا باید تمرینات اعتماد به نفس را بدانید؟

چون اعتماد به نفس کلید رسیدن به آرزوهای‌تان است. از بین فاکتورهایی مثل تحصیلات، استعداد، محل سکونت و سن، فاکتور اعتماد به نفس، بیشترین اثر را در رسیدن به اهداف دارد.

موفقیت یعنی 30 درصد مهارت + ۷۰ درصد اعتماد به نفس.

افرادی که علیرغم ترس‌های درونی‌شان، شجاعت نشان داده و قدم جلو گذاشته‌اند؛ خوش‌شانس‌تر از کسانی هستند که مغلوب ترس‌های ذهنی‌شان شده‌اند. اگر چند تمرین آسان را تکرار کنید و به آنها عادت کنید، مطمئنا بعد از مدت خیلی کوتاه، نتایج باشکوهی در زمینه‌های مالی و عاطفی و اجتماعی به دست می‌آورید. آیا شما در مورد ثبت‌کردن چیزی شنیده‌اید؟

۲- تمرین ثبت کردن

کوچکترین تایید و تحسین اطرافیان را ثبت کنید. یک دفترچه بردارید، یا در یادداشت موبایل‌تان این تعاریف را ثبت کنید. حتی اگر اجازه داشتید صدای تحسین او را رکورد کنید و نگه دارید. علت و لزوم این کار چیست؟

مواقعی که کم آورده‌اید و نیاز به یک انگیزه و تلنگر بیرونی دارید. با مراجعه به آن دفتر یا گوش دادن به ویس موردنظر، شما انرژی خواهید گرفت. به شرطی که در ذهن خود، آن را باور و تائید کنید. با مرور این تمجیدها، ذهن‌تان به شما یادآوری می‌کند که شما خوب و به‌درد بخور هستید. پس به خودتان این فرصت را بدهید. در ادامه می‌خوانیم که چطور قدرت این تمرین را چندبرابر کنیم:

۳- خودتاییدی

زمانی که تمرین بالا را انجام می‌دهید و تایید و تشویق دیگران را به خاطر می‌آورید با حرکت سر آن را تایید کنید؛ و با صدای بلند بگویید:

بله دقیقا من آدم خوبی هستم من قادر به انجام فلان کار هستم من توانا و با ارزش هستم

برخی افراد علیرغم توانا بودن و تایید و تمجید دیگران، باز هم خودشان را باور ندارند. به جای اینکه انرژی خودتان را صرف مرور و نشخوار افکار منفی

کنید و خودتان را مغلوب بدانید؛ به خودتان این شانس را بدهید. همانگونه که بارها برای دیگران فرصت داده‌اید، این‌بار در حق خوده خودتان این کار را بکنید. چرا خودمان، خودمان را تایید کنیم؟

طبق تحقیقات اثبات شده است زمانی که شما ته ذهن‌تان، خودتان را باور می‌کنید، گویا همزمان 17 نفر شما را تائید می‌کنند! آیا این جالب نیست؟ این قدرت شگفت‌انگیز ذهن است از آن برای پیشرفت و رشد اعتماد به نفس خودتان استفاده کنید. و اما تیر خلاص:

۴- سطح انرژی شما کدام است؟  

هیچ چیز به اندازه دست به کار شدن، ترس‌تان را نمی‌ریزد. مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ چیزی که شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند. پس ۱ مورد از کارهایی را که جرات انجامش را ندارید و هر بار پشت گوش می‌اندازید همین حالا انجام دهید. بترسید اما اقدام کنید. اصل اعتماد به نفس این است!

اگر این کار را نمی‌کنید اصلا سراغ تمرین بعدی نروید! چون این سایت خانه‌ی کسانی است که با فرکانس بالایی در آن حضور دارند. وگرنه افرادی که بهانه‌های منطقی خودشان را دارند ممکن نیست گذرشان به این صفحه بیفتد! زیرا در این سطح از انرژی نیستند. شما افراد خاصی هستید که این مطالب را می‌خوانید. این فرصتی است که به خودتان هدیه کرده‌اید. از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید. با اشتباهات گذشته‌مان چکار کنیم؟

۵- تمرین پذیرش

راستش انسان جایز‌الخطا نیست! حتمی‌الخطا است. وقتی خودتان را سرزنش می‌کنید، انگار انرژی هیچ کاری را ندارید. با خودتان قهر هستید. هرچقدر هم کار اشتباهی مرتکب شده باشید چاره‌ای جز پذیرش خودتان ندارید. اگر خودتان، خودتان را صاحب نشوید چه کسی از شما حمایت می‌کند؟ اگر کسی نباشد که دلداری‌تان بدهد تکلیف حال و روز شما چیست؟ خودتان را به خاطر اشتباهات گذشته بپذیرید.

پذیرفتن خود به چه معناست؟ یعنی کارهای نادرست خودم را تایید کنم؟ پذیرفتن خود به معنای تایید کارهای‌تان نیست.

بلکه شما می‌پذیرید که اشتباه کرده‌اید کارتان درست نبوده است، اما فرصت دوباره به خودتان می‌دهید. آینه‌ی تمام قد یا کوچکی پیدا کنید و روبروی آن بایستید و به چشمان خود نگاه کنید. از صمیم قلب به خودتان بگویید: علیرغم تمام اشتباهاتم، خودم را می‌بخشم و کمک می‌کنم انسان بهتری باشم. من می‌توانم یاد بگیرم و بهتر عمل کنم. حتی جملاتی را که فکر می‌کنید دیگران باید به شما بگویند، به خودتان بگویید.

اگر نیاز به جملات تاکیدی اعتماد به نفس دارید به اینجا مراجعه کنید.

جملات تاکیدی برای افزایش اعتماد به نفس

اگر علاقه دارید وضعیت رابطه و درآمد خود را بهبود بدهید، پیشنهاد می‌کنم از این مطالب رایگان استفاده کنید:

اینستاگرام

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.