اعتماد بنفس

تظاهر به اعتماد به نفس بکنیم یا نه؟ + لینک تست اعتماد به نفس

تظاهر به اعتماد به نفس بکنیم یا نه؟ + لینک تست اعتماد به نفس

شما هم بعضی اوقات ته دلتان می‌دانید ضعیف‌تر از چیزی هستید که دیگران شما را می‌بینند؟ شما هم غلو می‌کنید؟ همه آرزو می‌کنند به اندازه‌ی خیالشان، واقعا قدرت داشته باشند. آیا می‌خواهید در برابر آدم‌ها و مشکلات، قدرتمند بایستید و تصمیمات درست بگیرید؟

اینجا در 5 بخش به این موضوع می‌پردازیم که چرا و چگونه افراد، تظاهر به اعتماد به نفس می‌کنند؟ و همین‌طور با هم بررسی می‌کنیم که ضررهای ظاهرسازی و وانمود کردن چیست؟

۱- چرا در مورد تظاهر به اعتماد به نفس، باید بدانید؟

به احتمال زیاد شما هم از افرادی که فیلم بازی می‌کنند و ادا هستند، خوشتان نمی‌آید و از آنها دوری می‌کنید. گویا دلتان می‌خواهد به آنها تذکر جدی بدهید اما به هر دلیل نمی‌توانید! به ۲ دلیل بهتر است در مورد افرادی که تظاهر به اعتماد به نفس می‌کنند، اطلاعاتی به دست آورید:

دلیل اول: ضررهای جدی تظاهر را بدانید؛ که خودتان دچار این اشتباهات نشوید و جلوی بی‌اعتمادی دیگران را بگیرید. ضمنا بتوانید در روابط‌ دوستی و همکاری، به اندازه‌ی خودتان زیر بار مسئولیت بروید و در رودربایستی گیر نکنید. از همه مهم‌تر به اندازه خود واقعی‌تان باشید تا دوست‌داشتنی‌تر و قابل قبول‌تر بشوید.

دلیل دوم اینکه: باید متظاهرها را بیشتر بشناسید تا در روابط عاطفی مورد سوء‌استفاده قرار نگیرید. همچنین در روابط کاری سرتان کلاه نرود. با هم این اطلاعات ارزشمند را می‌خوانیم:

۲- قدرت تشخیص تظاهر از اعتماد به نفس

شما دارای قدرتی هستید که با تکیه بر آن، اغلب راست را از دروغ تشخیص می‌دهید. می‌دانید که خورشید تا ابد پشت ابر نمی‌ماند. شاید برایتان پیش آمده پس از مدت کوتاهی، پی به باطن افراد ببرید. در طول زندگی افرادی را دیده‌اید که پس از مدتی آنقدرها هم که خودشان را باد کرده بودند کاری ازشان برنمی‌آید؟ شما می‌توانید بفهمید چه کسی ادعا دارد و چه کسی واقعا دارای شخصیت قوی و مستقلی است. می‌توان با زیر نظر گرفتن رفتار و حرف‌های دیگران به درون آنها پی برد. خبر بد آن که دیگران هم همین قدرت را دارند! اما چگونه؟

برای مطالعه در مورد اعتماد به نفس واقعی اینجا را کلیک کنید.

۳- دیگران چگونه پی به حقیقت ما می‌برند؟

دیگران هم می‌توانند بفهمند شما چقدر راستید و چقدر دروغ! کجاها غلو می‌کنید و کجاها واقعا کاره‌ای هستید. همه‌ی ما گاهی اوقات بنابه دلایلی رفتارهایی کردیم که واقعی نبودند. حتی خودمان پشیمان شدیم یا ترسیدیم که نکند اطرافیان بفهمند. دقیقا اینجاست که از خود واقعی‌تان دور می‌شوید. شاید برای مدت خیلی کوتاهی بتوانید دیگران را متقاعد کنید که شما فرد قدرتمندی هستید و اعتماد به نفس زیادی دارید. اما همانطور که دست دیگران برایتان رو می‌شود، دست شما هم برای آنها رو می‌شود.

با توجه به تجربه چند ساله‌‌ کار با افراد مختلف، با احترام به شما توصیه می‌کنم: یکبار برای همیشه خودتان باشید و وانمود نکنید! همانطور که خودتان تجربه داشتید، بعد از پایان این نمایش، وقتی در زندگی واقعی درگیر مشکلی می‌شوید متوجهید که واقعا چند مرد حلاجید! اینجاست که دردتان می‌گیرد. اتفاقا ۲ برابر بیشتر دردتان می‌گیرد. یکی برای ضعف اعتماد به نفس‌تان. دومی برای تظاهری که داشتید و الان جایش خیلی خالیست!

اگر دنبال این هستید که با اقتدار شخصی، تصمیمات زندگی‌تان را خودتان بگیرید؛ و دیگران به شما احترام بگذارند، بهتر است با خودتان روراست باشید. وگرنه نمی‌توانید خودتان را دور بزنید! پس تصمیم بگیرید با دانستن و انجام این راه‌حل‌ها خود واقعی‌تان باشید و جریان اعتماد به نفس واقعی را در زندگی‌تان جاری کنید.

۴- چگونه از تظاهر به اعتماد به نفس و خودنمایی دست برداریم؟

همه‌ی ما اشتباهات ریز و درشتی داریم. مهم این است که برای بهبود اوضاع کاری بکنیم. به نظرم فقط در این صورت است که می‌توانیم به خودمان افتخار کنیم. وقتی چیزی را نمی‌دانید تظاهر به دانستن نکنید. آیا فکر می‌کنید فقط افرادی قوی‌ترند که همه چیز را می‌دانند و می‌توانند؟ اتفاقا بزرگان حقیقی، افرادی هستند که فقط در حوزه خودشان تخصص دارند و در دیگر حوزه‌ها ورود نمی‌کنند و اطلاعات ندارند. آنها به راحتی جمله من نمی‌دانم را استفاده می‌کنند.

اینکه همه کار از دست‌تان برمی‌آید؛ یعنی شما اقیانوسی به عمق یک سانتی‌متر هستید. نسبت آچار فرانسه به خود ندهید! اجازه دهید افراد شما را متخصص حوزه‌ی خاصی بشناسند. به این ترتیب جایگاه ویژه‌تری بین دیگران دارید. هنگامی که دانش چیزی را ندارید ادعای آن را نکنید و در موردش اظهارنظر نکنید. گفتن عبارت نمی‌دانم از دوستان بپرسید، می‌تواند شما را از تله‌ی آقا و خانوم همه‌چیزدان برهاند.

۵- چرا تظاهر به اعتماد به نفس می‌کنید؟

تظاهر به داشتن اعتماد به نفس خبر از ضعف درونی شماست. احتمالا وقتی وانمود می‌کنید که به خودتان ایمان دارید، دلیل محکمی برای نداشتن اعتماد به نفس خود ارائه می‌دهید. جای خوشحالیست که در تلاش هستید خودباوری‌تان را تقویت کنید. اما راهش وانمود کردن نیست! با این روش چند صباحی گلیم‌تان را از آب بیرون می‌کشید ولی بعدا تمام گلیم‌تان به آب می‌رود! بهترین راه افزایش اعتماد به نفس این است که تمرینات خاصی را انجام دهید. به شما قول می‌دهم اگر فقط مدت کوتاهی روی این موضوع تمرکز کنید برای یک عمرتان نتیجه می‌گیرید. آیا واقعا عالیست.

اگر اعتما به نفس‌تان را تقویت نکنید، کارهایتان را نیمه‌کاره رها می‌کنید و به بن‌بست می‌خورید. کم‌کم از خودتان بدتان می‌آید و دیگر خودتان را قبول نخواهید داشت. برای سنجش اعتماد به نفس‌تان، این تست کوتاه را انجام دهید.

تست اعتماد به نفس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.