اعتماد بنفس

جملات تاکیدی برای افزایش اعتماد به نفس + نمونه جملات تاکیدی استاندارد

همه می‌دانند که جملات تاکیدی چه اثر مثبتی در ضمیر ناخودآگاه دارد. افرادی مانند تسلا، ایلان ماسک و آنتونی رابینز بارها به استفاده از جملات تاکیدی اشاره کرده‌اند. به راستی آیا با تکرار یک سری جملات، اعتماد به نفس شما تقویت می‌شود؟ هیچ می‌دانید با گفتن جملات تاکیدی، چه اتفاقی در مغز شما می‌‌افتد؟

شما دو ضمیر ناخودآگاه دارید که با عبارات تاکیدی مثبت می‌توان هر دو را به راحتی کنترل کرد؟ تاثیر جملات تاکیدی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بیایید با هم طرز کار عبارات تاکیدی را بررسی کنیم:

۱- چرا باید در مورد تاثیر جملات تاکیدی بر اعتماد به نفس بدانید؟

گاهی اوقات حرف‌ها مثل گلوله به مغز شما شلیک می‌شوند! بدون اینکه خودتان آگاه باشید این حرف‌ها، برای خود جا باز می‌کنند؛ و بعدها مبنای رفتار شما می‌‌شوند. این کار ذهن شماست. اگر شما در مورد جملات و عبارات تاکیدی، دقیق‌تر بدانید، از آنها برای پول بیشتر، رابطه‌ی لذت‌بخش‌تر و آرامش الهی بهره می‌برید. همان کاری که افراد موفق اطراف‌تان انجام می‌‌دهند اما به شما نمی‌گویند! در 5 بخش یاد می‌گیریم چگونه از این جملات به نفع خودمان استفاده کنیم:

۲- جملات تاکیدی چگونه بر تقویت اعتماد به نفس شما اثر می‌گذارند؟

شاید برای‌تان پیش آمده حرف پدر یا مادر در مورد توانستن یا نتوانستن شما، خیلی روی‌تان اثر کرده است. شاید این حرف آن‌ها باعث شده شما دل و جرات پیدا کنید و یا برعکس دست و دلتان سرد شود. می‌دانید چه اتفاقی در ذهن شما افتاده است؟ شما در مورد سخن او به فکر رفته‌اید؛‌ بارها آن را مرور کرده‌اید سپس به آن ایمان آورده‌اید و با تمام وجود پذیرفته‌اید. یعنی یک ذهنیت راجع به حرف آن‌ها پیدا کرده‌اید. گاهی کاملا در حرف‌ها فرو می‌روید و درباره‌شان عمیقا فکر می‌کنید.

باور همان فکریست که زیاد تکرار شده و جزوی از قوانین و قواعد زندگی شما شده است.

باور همان فکری است که به دل و جان‌تان می‌نشیند و لامپی در ذهن شما روشن یا خاموش می‌کند. بسته به مثبت یا منفی بودن آن باور، ممکن است به شما اعتماد به نفس بدهد یا خودباوری‌تان را نابود کند. دقیقا به همین شکل است که عقاید شما راجع به اعتماد به نفس‌تان شکل می‌گیرند! نقش باورها در میزان اعتماد به نفس شما چیست؟

جملات و عبارات مثبت و تاکیدی اعتماد به نفس، درست عین حرف مثبت والدین عمل می‌کنند. یعنی به مغز شما شلیک می‌شوند. این جملات، شما را در جهت تقویت خودباوری هدایت می‌کنند. وقتی آنها را تکرار می‌کنید، ذهن شما را درگیر می‌کنند. این‌بار خودتان آگاهانه، اعتماد به نفس‌تان را خلق می‌کنید. به نظر من این واقعا یک معجزه است! فرمول ساخت باور اعتماد به نفس چیست؟ چطور باورهای قدرتمند و مثبت اعتماد به نفس بسازیم؟

۳- آيا استفاده از عبارات تاکیدی نوعی خودفریبی و توهم است؟

قرار نیست شما با تکرار جملات تاکیدی اعتماد به نفس، دنیایی از توهم برای خودتان بچینید. اتفاقا شما با این ترفند، واقع‌بینی خودتان را افزایش می‌دهید. شما با استفاده از این عبارات قدرت فراموش شده‌ی درون خود را به جریان درمی‌آورید. همه‌ی شما این تجربه را دارید که شب امتحان به اندازه‌ی کل ترم درس خوانده باشید. یعنی شما قدرت آنهمه مطالعه را در یک شب داشتید.  بیدار کردن انرژی اعتماد به نفس هم، دقیقا مانند پتانسیل شب امتحان است. یعنی همگی آن را در درون‌تان دارید فقط لازم است با تکرار عبارات تاکیدی مثبت، فعالش کنید و به جریان درآورید.

شما قدرت این را دارید که با تکرار این عبارات، برای خودتان باورهای مثبت و انگیزاننده بسازید. مدت زمان زیادی‌ است که افراد ثروتمند و سرشناس دنیا، از این ترفند به نفع خودشان استفاده می‌‌کنند. منطقی است که شما هم این موضوع را بررسی کنید. باورهایی بسازید که به شما اعتماد به نفس و دل و جرات می‌دهند؛ و شما را متوجه انرژی واقعی درون‌تان می‌کنند. طبق این الگو باورهای‌تان را بسازید:

۴- الگوی ساختن جملات تاکیدی مثبت اعتماد به نفس

برای ساختن باور اعتماد به نفس، ابتدا ببینید در کدام جنبه از زندگی، اعتماد به نفس‌تان کمی دارید. به این سوال فکر کنید که در چه مواقعی خودتان را دست کم می‌گیرید؟ کجاها عملکردتان ضعیف است یا خودتان را سرزنش می‌کنید؟ مثلا در روابط عاطفی؟ در پول ساختن؟ در روابط خانوادگی و یا زیبایی و جذابیت؟ با پر کردن جملات زیر بهتر می‌توانید سوالات بالا را جواب دهید.

این جملات ناقص را پر کنید: توجه کنید این‌ها جملات تاکیدی نیستند بلکه به شما کمک می‌کنند مشکل را پیدا کنید.

  • ای‌کاش …………………… من اینطور نبود. (قسمتی از بدن‌تان)
  • ای‌کاش می‌توانستم در مورد ………………….. بهتر عمل کنم. (قسمتی از روابط خودتان)
  • ای‌کاش کمی ……………………. بودم. (قسمتی از اخلاق و خصوصیات خودتان)
  • رفتار من در مورد …………………. ضعیف است. (قسمتی از رفتار خودتان)

حالا با توجه به جنبه‌ای که در آن احساس ضعف می‌‌کنید، جمله تاکیدی خود را بسازید. این جملات باید در زمان حال و مثبت باشد؛ و مخاطب آن باید خودتان باشید.

شاید ساختن عبارات تاکیدی استاندارد کمی برای‌تان سخت باشد. در ادامه جملات تاکیدی اعتماد به نفس به صورت طبقه‌بندی شده، آمده است.

۵- نمونه جملات تاکیدی اعتماد به نفس

به ۲ صورت می‌توانید بگویید. مثلا من با انرژی هستم. تو با انرژی هستی. هر فرد بسته به هوش شنیداری‌اش انتخاب می‌کند.

  • علیرغم تمام انتخاب‌های نادرستم، من شخصیتم را تمام و کمال قبول دارم. خودم را دوست دارم و آماده‌ام تا یاد بگیرم و بهتر عمل کنم.
  • اعتماد به نفس من کافیست.
  • اندام من زیباست.
  • من دوست‌داشتنی هستم.
  • من آرام هستم و آرامشم را دوست دارم.
  • صحبت کردن در مقابل جمع برای من امری عادیست.
  • من اعتماد دیگران را جلب می‌‌کنم.
  • تلاش من تعیین‌کننده است، نه نظر و عقیده‌ی دیگران.
  • دیگران مرا درک می‌‌کنند چون من احساساتم را در میان می‌‌گذارم.
  • من در جمع احساس آرامش و راحتی دارم چون خودم را درگیر کمبودهایم نمی‌کنم.
  • مردم سرشان به کار خودشان است و کاری به کار من ندارند.
  • چه اجتماعی باشم یا نه، من خودم را همین‌گونه که هستم دوست دارم.
  • من برای خودم زندگی می‌کنم و سلیقه و افکارم برای خودم مهم است.

در ابتدای امر، استفاده از این جملات در هر لحظه و هر مکان امکان‌پذیر نیست. بلکه موقعیت و شرایط خاصی را می‌طلبد. همچنین موقع استفاده ممکن است صدای ذهن‌تان شما را دلسرد کند. در ویدئوی رایگان پیجم، روش خاموش کردن صدای منفی ذهن را آموزش داده‌ام. همچنین نحوه‌ی تاثیرگذاری چندبرابری جملات تاکیدی را توضیح داده‌ام.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.