اعتماد بنفس

۷ نشانه‌ی مردان با اعتماد به نفس بالا + راه‌های افزایش آن

۷ نشانه‌ی مردان با اعتماد به نفس بالا + راه‌های افزایش آن

نشانه‌ی اول اینکه، مردان با اعتماد به نفس بالا مانند کاپیتانی قدرتمند، کشتی زندگی خود را در کنترل دارند. آنها می‌دانند که برای کسب درآمد بالا و ازدواجی مناسب باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند.

معمولا آقایان خودباور، تکلیف‌شان با خودشان مشخص است. می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند. راستی چرا برخی از مردها با ابهت هستند؟ آنها چگونه توانسته‌اند به این همه اعتماد به نفس برسند؟ بیایید در ۷ مورد، مردان با اعتماد به نفس بالا را بررسی می‌کنیم:

۱- چرا باید در مورد مردان با اعتماد به نفس بالا بدانید؟

شما اگر مرد هستید، می‌توانید با شناختن و پرورش این خصوصیات در خودتان، به جایگاه بالاتری از نظر اقتصادی و اجتماعی برسید. به جای آزمون و خطا و تحمل سیلی‌های زندگی، از تجربیات دیگران که چکیده‌اش را اینجا نوشته‌ام، استفاده کنید.

و اگر خانوم هستید، خصوصیات پارتنر خود را زیر نظر داشته باشید. بنابراین می‌توانید تصمیم قطعی برای رفتن یا ماندن وی بگیرید. مورد زیر یکی از مهمترین‌هاست:

۲- مهم‌ترین ویژگی‌های مردان با اعتماد به نفس بالا

  • آقایان خودباور و مقتدر، از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند ترسی ندارند. آنها اجازه‌ی قضاوت به دیگران را نمی‌دهند. معیارشان در اغلب اوقات، تصمیمات خودشان است. البته که با افراد آگاه مشورت می‌کنند. اما تحت تاثیر آنها، تصمیم نمی‌گیرند.

  • گره‌های شخصیتی و عاطفی خود را قبل از ورود به یک رابطه‌ی احساسی، پشت سر گذاشته‌اند. در روابط خود دنبال فردی هستند که زندگی را با او تجربه کنند. کمبودهای روانی خود را از پارتنرشان طلب نمی‌کنند.

  • مردان با اعتماد به نفس بالا، اگر رفتار ناشایستی انجام دادند در پی عذرخواهی هستند. برای جبران اقدام می‌کنند. از مذکر بودن‌شان سوء‌استفاده نمی‌کنند. به جای زورگویی و تسلط، در پی ایجاد تفاهم و گفتگوی مثبت هستند.

  • رشته، شغل، همسر و همه چیزشان را برای شادی و راحتی خود انتخاب می‌کنند. برای گرفتن تایید خانواده و دوستان و فامیل دست به کاری نمی‌زنند. البته دقت کنید رعایت احترام خانواده و سایرین، از واجبات یک وجدان آسوده است. اما کسب رضایت با رعایت احترام خیلی فرق دارد. این توضیحات را با دقت بخوانید:

۳- احترام می‌گذارند اما…

  • اگر تصمیم به انجام کاری دارید، ابتدا آن را ارزیابی کرده سپس اقدام کنید. ممکن است تصمیم شما باب میل خانواده یا نزدیکان نباشد. با این روش می‌توانید با رعایت احترام، تصمیم خود را عملی کنید.
  • شما نیاز به یک تصمیم قطعی دارید. اگر هنوز تردید دارید باید با خودتان کنار بیایید. عواقب کار را بسنجید. ببینید چه چیزهایی را از دست خواهید داد و چه چیزهایی را بدست خواهید آورد.
  • تاثیر این تصمیم را از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و عاطفی خودتان بررسی کنید. یکبار برای زمان حال بررسی کنید و بار دیگر برای ۳ تا ۵ سال آینده بسنجید.
  • اگر نمی‌توانید به یک تصمیم مشخص و مناسب برسید می‌توانید از این لینک برای دریافت کمک استفاده کنید.

لینک مشاوره آنلاین

۴- مردان با اعتماد به نفس بالا، دهن‌بین نیستند!

  • اگر شما برنامه‌ی مشخصی برای کار و زندگی‌تان ندارید، به هر پیشنهادی فکر خواهید کرد. چون منتظر یک معجزه هستید. به هر پیشنهادی، بیش از حد لازم وقت و انرژی نگذارید.
  • تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. تحت تاثیر نزدیکان نباشید. دست آخر مسئولیت همه‌چیز به نام شما تمام می‌شود! پس زیر بار چیزی بروید که از پسش بربیایید.
  • گاهی نزدیکان ما را در رودربایستی قرار می‌دهند. گاهی هم بخاطر لطفی که داشته‌اند، از ما انتظار دارند کاری را به اجبار انجام دهیم! مطمئن باشید چیزی که انتخاب خودتان نباشد دیر یا زود به ضرر شما است.
  • شما ۳ انتخاب مهم در زندگی دارید. تا آخر عمر پیامدهای مثبت و منفی این ۳ مورد را تحمل خواهید کرد. انتخاب رشته، انتخاب شغل و انتخاب همسر از موارد بسیار مهمی هستند که باید با دقت و برحسب علاقه و منطق خودتان انتخاب کنید.
  • مردان با اعتماد به نفس قوی، مطیع افکار و قضاوت‌های دیگران نیستند. حتما برای زندگی‌شان برنامه و استراتژی دارند. نظر و توصیه‌ي دیگران را می‌شنوند اما بیش از حد تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرند. بلکه آن را با برنامه‌ی خود می‌‌سنجند و در صورت هماهنگی با برنامه‌شان از آن پیشنهاد بهره می‌برند. در غیر این صورت طبق طرح و نقشه‌‌ی خودشان پیش می‌روند.

۵- روابط عاطفی هدفمند دارند.

  • مردهای با اقتدار و خودباور، خود را فرد بالغ و پخته‌ای می‌دانند و همسرشان را برای شادی و آرامش می‌خواهند. می‌خواهند با داشتن رابطه عاطفی در راستای اهداف‌شان گام بردارند.
  • این دسته از مردان دلبسته می‌شوند اما وابسته و آویزان کسی نمی‌شوند. چون دقیقا می‌دانند خودشان باید از عهده عواطف‌شان برآیند. معمولا وارد هر رابطه کوتاه و سبکی نمی‌شوند.
  • در مورد غرایزشان، خودکنترلی بیشتری دارند و برای خودشان ارزش قایل هستند. در روابط با جنس مخالف، به دنبال پر کردن کمبودهای عاطفی و اخلاقی خود نیستند. روابط بلند مدت و معنادار را ترجیح می‌دهند. تشکیل خانواده‌ای موفق برای آنها یک هدف مهم است.

۶- خودشان را قبول کرده‌اند.

مردان با اعتماد به نفس قوی خوب می‌دانند در چه مواردی ضعف دارند. آنها مشکلی با داشتن نقطه ضعف ندارند زیرا تمرکزشان بر روی نقاط قوت‌شان است. مثلا اگر تحصیلات دانشگاهی ندارند هیچ موقع در مورد آن احساس تاسف نمی‌کنند. به جای آن در کسب و کار موفق می‌شوند و روی شغل‌شان فوکوس می‌کنند. آنها دائما تلاش می‌کنند حال دلشان را خوب نگه دارند. صدای سرکوب‌گر درون‌شان را کنترل می‌کنند. با قدرت به مسیرشان ادامه می‌دهند و موفق می‌شوند.

۷- جذاب به نظر می‌رسند.

  • معمولا زنان جذب مردهایی می‌شوند که خوش‌صحبت هستند. خوش‌صحبتی به معنای درازه‌گویی یا پرگویی نیست. مردان با اعتماد به نفس بالا، صحبت‌شان از روی آگاهی و پختگی است. از تعصب به دور هستند. . معمولا وقتی لب به سخن می‌گشایند که واقعا حرفی برای گفتن دارند.
  • زبان بدن مردان معتمد به نفس، با ابهت است. آنها شل و خمیده نیستند قدم‌های‌شان پر قدرت و استوار است. نگاه‌شان تیز و نافذ است.
  • احساسات خود را نشان می‌دهند. اگر از چیزی خوششان بیاید به زبان می‌آورند. اگر چیزی آزارشان بدهد می‌گویند. طرف مقابل را با سکوت‌شان کلافه نمی‌کنند. هیچ‌کس علم غیب ندارد. بهترین راه صحبت در مورد مسایل است.
  • با چیزهای پوچ سر خودشان را گرم نمی‌کنند. متوجه گذر زمان هستند. زندگی‌شان را سر باورهای پوچ از بین نمی‌برند.
  • به بقیه احترام می‌گذارند و کاری به کار کسی ندارند. در زمینه‌ی تخصصی‌شان فعالیت دارند.

بر هیچ کس پوشیده نیست امروزه نداشتن اعتماد به نفس باعث عقب‌ماندگی در مسایل مالی و عاطفی می‌شود. اگر شما مرد هستید یکبار برای همیشه این مسئله را در خودتان حل کنید. اعتماد به نفس‌تان را با تماشای فیلم رایگان زیر تقویت کنید.

اگر شما زن هستید، باید با دقت بیشتری طرف مقابل‌تان را انتخاب کنید. توضیحات بیشتر را در آموزش رایگان ببینید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.