اعتماد بنفس

تاثیر اعتماد به نفس در مورد زیبایی و جذابیت + راهکارهای رایگان

شما در روابط عاطفی و اجتماعی، به چهره، اندام و آراستگی خود دقت بیشتری می‌کنید تا با اعتماد به نفس به نظر برسید. این کار را می‌کنید تا جذابتر شوید. اتفاقا هیچ ایرادی ندارد اما زمانی که تبدیل به دغدغه‌ی ذهنی شما شود، مشکل ایجاد می‌کند. طوری که ممکن است دیگر چهره و اندام‌تان را دوست نداشته باشید و از خودتان ایراد بگیرید؛ و این یک فاجعه است!
اولین چیزی که افراد از شما می‌بینند، ظاهر و جذابیت شماست. اگر کمی نسبت به چهره و اندام خود حساس و نگران هستید حتما این مطالب را بدانید. در 7 بخش چیزهایی را بررسی می‌کنیم که به شما جذابیت، زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد.

۱- چرا باید در مورد نقش اعتماد به نفس در زیبایی و جذابیت بدانید؟
چون مهم‌ترین نوع اعتماد به نفس، داشتن حس خوب در مورد زیبایی ظاهر و جذابیت خودتان است. شما باید راز و رمز جذابیت را بدانید تا بتوانید به راحتی وارد رابطه‌ی عاطفی شوید. یا بتوانید برای داشتن شغل خاصی درخواست بدهید.
شما تا خودتان را جذاب ندانید حاضر نیستید کسی به شما نگاه کند. در هر قد و وزنی که باشید باید بتوانید استایل مناسب خود را پیدا کنید تا جذاب و زیبا به نظر برسید. برای افزایش اعتماد به نفس‌تان در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری این‌ها را رعایت کنید:

۲- اصیل باشید و اصالت داشته باشید.
راستی اصیل بودن یعنی چه؟ چگونه می‌توان اصالت داشت؟ به نظرتان اصالت شما به چه میزان به ژن خوب و خانواده‌ی بافرهنگ و سطح اقتصادی و اجتماعی مربوط است؟ اینها عوامل بسیار خوشایندی هستند. اما فقط در صورتی به درد شما می‌خورند که خودتان هم اصیل باشید و بتوانید آنها را به یدک بکشید. چه بسیار ژن خوب‌های پولداری که چون شخصیت اصیلی نداشتند جز بدنامی چیزی حاصل نکرده‌اند.
اصالت یعنی نسخه اصلی خودتان باشید. اصل باشید. ساده بگویم سعی کنید خودتان باشید. احساسات و عواطف درونی‌تان را به دلیل ترس از قضاوت دیگران یا ترس از دست دادن جایگاه، پنهان نکنید. عقاید و احساس‌تان را به شکل درستی ابراز کنید. همیشه در دوره‌ها و مشاوره‌هایم، تاکید می‌کنم:
اگر حسی را به موقع و به طرز صحیحی بیان نکنید مانند نشتی گاز بالاخره خفه‌تان می‌‌کند!
این نشان از کمبود خودباوری و عدم شجاعت شما دارد. باید به فکر تقویت اعتماد به نفس‌تان باشید. شما برای زیبا بودن چه معیارهایی را لحاظ می‌کنید؟

۳- خط‌کش شما برای زیبایی و جذابیت چیست؟
ملاک و معیار شما برای سنجش زیبایی و جذابیت‌تان چیست؟ سایز بدن مانکن‌ها و چهره‌ی عمل شده‌ی آنها فقط وسیله‌ایست که توسط صنعت تبلیغات می‌بینید. اینها قالب و کلیشه برای صنعت مد هستند. مگر چند درصد از دوستان و فامیل یا انسان‌های روی کره زمین چنین صفات تعریف شده‌ای دارند؟ چرا خودتان را به خاطر چیزی که حاصل صدها دستکاری و عمل‌های جراحی‌ست متهم و محکوم می‌کنید؟ همین الان خودتان را در آینه یا دوربین موبایل ببینید و از خداوند برای وجودتان تشکر کنید. لبخند زدن را به دلیل زیر تمرین کنید.

۴- معجزه‌وار لبخند بزنید.
برای لبخند زدن نیاز به بهانه ندارید. اما باید این علت را به خاطر بسپارید: طبق تحقیقات، چهره‌هایی که لبخند به لب دارند جذاب‌ترند و توجه افراد را بیشتر به خود جلب می‌کنند. مغز شما ناخودآگاه جذب افراد بشاش می‌شود. شما بیشتر ترجیح می‌دهید با افراد پرانرژی و سرحال باشید تا با کسانی که دائما سست و بدانرژی هستند. اتفاقا دیگران هم مانند شما، همین ترجیحات را دارند. داشتن چهره‌ی بشاش و خندان، بیشتر می‌تواند جذب‌کننده باشد. کمی هم در مورد نحوه‌ی انتخاب لباس و مدل مو بدانیم.

۵- چرا لباس، رنگ و مدل مو در زیبایی و جذابیت ظاهری تاثیرگذار است؟
مطمئنا لباس‌های مختلف می‌توانند تاثیر متفاوتی بر سایز بدن و جذابیت ظاهری شما بگذارند. هر چیزی که مد باشد الزاما برای شما دوخته نشده است بلکه آن لباس صرفا، ساخته و پرداخته ذهن یک طراح مد برای دسته‌ای از انسان‌هاست. لباس‌هایی را انتخاب کنید که در نهایت موجب رضایت خاطر شما شود. مناسب سایز و رنگ پوست‌ و موی‌تان باشد.
معمولا لباس‌هایی با خطوط افقی و طرح‌های شلوغ و رنگ خیلی روشن، سایز شما را بزرگتر جلوه می‌دهند. در مقابل لباس‌هایی با خطوط عمودی و یا تک‌رنگ و تقریبا تیره، سایز شما را کوچک‌تر نشان می‌‌دهند. بهتر است در انتخاب رنگ و مدل مو نیز دقت کنید. یک مدل موی مناسب می‌تواند شما را زیبا و جوان‌تر نشان دهد.
هر حالت چهره‌، مدل موی خود را می‌طلبد. حتما برای خودتان وقت و هزینه صرف کنید. پیش یک آرایشگر ماهر بروید و از او برای انتخاب مدل موی‌تان مشورت بخواهید. نباید هر رنگ مویی را استفاده کنید. این روزها اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که قبل از اعمال رنگ یا مدل مو، می‌توانید گزینه‌های آن را در گوشی خود امتحان کنید و نتیجه را ببینید. سپس تصمیم به اجرای آن رنگ یا استایل مو بگیرید. آرایش کردن برای خانم‌ها خیلی جذاب است اما:

۶- آرایش یا ورزش؟ کدام تاثیرگذارتر است؟
آرایش واقعا دل‌انگیز است این یک واقعیت است. دائما آرایش نکنید. گاهی بدون آرایش باشید و اجازه بدهید به خودتان عادت کنید. اگر زیاد آرایش کنید مغزتان به چهره‌ی آرایش شده‌تان عادت می‌کند؛ و شما چهره طبیعی‌تان را بی‌روح تلقی خواهد کرد. خبر بد آنکه دیگران هم به چهره‌ی پر آرایش شما عادت می‌کنند. پس از زیبایی و سادگی طبیعی چهره‌ی خود غافل نشوید.
از طرفی ورزش نه تنها به تناسب اندام کمک می‌کند بلکه پوست شما را شاداب و سرحال می‌کند. در کنار محصولات آرایشی و مراقبتی، روزی 15 دقیقه ورزش کنید. درجا بزنید. کششی بروید. تحقیقات اثر ورزش بر اعتماد به نفس و جذابیت فیزیکی را ثابت کرده است. تا حالا به حالت چهره‌تان هنگام مرور خاطرات بد دقت کرده‌اید؟ که چقدر ناراحت و افتاده می‌شود؟ بیایید کمی در این مورد عمیق شویم.

۷- دفتر یا آی دی اطمینان داشته باشید.
همانطور که مرور خاطرات و افکار منفی حالتان را به هم می‌ریزد، مرور خاطرات مثبت هم می‌تواند حالتان را بهبود دهد. از این قدرت ذهن به نفع خودتان استفاده کنید. یک دفتر انتخاب کنید یا در گوشی‌تان یک پیج یا کانال تلگرامی خصوصی ایجاد کنید. عکس یا فیلم لحظات خوش خود را در آن ثبت کنید. همچنین ویژگی‌های مثبت و موفقیت‌های ریز و درشت‌تان را در آن بنویسید. هر موقع حالتان بد شد نگاهی به آن بیندازید. مغز شما با مرور محتویات مثبت دفتر یا پیج‌تان، رفرش می‌شود. این فرصت را به خودتان بدهید که شاد شوید. شما لیاقت و ارزش شاد بودن و خوب زیستن را دارید.
مطمئن باشید شما برای دیگران زمانی جذاب و الهام‌بخش هستید که زیبایی خودتان را ببینید و آن را به چشم بیاورید. اجازه بدهید افراد سطح بالا وارد زندگی شما شوند. شما زمانی می‌توانید این افراد را مجذوب خود کنید که دوست‌داشتنی‌تر و قابل قبول‌تر باشید. هرچه خودتان را بیشتر قبول کنید و با تمام قسمت‌های بدن و روح‌تان بیشتر آشتی کنید به همان اندازه مورد توجه دیگران قرار می‌گیرید.
اگر همیشه به دیگران راهکار می‌دهید و برای‌شان الهام‌بخش می‌شوید، این‌بار نوبت خود شماست. هیچکس به کمک شما نخواهد آمد. خودتان را دوست‌داشتنی‌تر بکنید. افراد سطح بالا وارد زندگی کسانی می‌شوند که در سطوح انرژی آنها باشند. سطح انرژی‌تان را با یادگیری بالا بکشید و جذاب‌تر شوید. این حق شما نیست که دائم در افکار منفی‌تان غوطه‌ور شوید و ناراحت باشید. حتما به خودتان ارزش بدهید دوستان زیادی بر اثر دیدن این ویدئو، شخصیت جذاب و قوی از خود ساخته‌اند. این ویدئوی کاملا رایگان آموزشی را ببینید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “تاثیر اعتماد به نفس در مورد زیبایی و جذابیت + راهکارهای رایگان

  1. Sara گفت:

    سلام،ازتون ممنونم به خاطر این مقاله پر محتواتون.
    خیلی مفید بود ممنون ازتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.